Bu Blogda Ara

28 Temmuz 2010 Çarşamba

PSR (Problem Step Recorder)

PSR (Problem Steps Recorder)

Arkadaşlar gelelim yine windowsun windows 7 ile birlikte bize sunduğu fakat çoğumuzun farkında dahi olmadığımız yeniliklerinden birine. PSR.

PSR , yaptığınız işi adım adım resimliyerek neler yaptığınızı başka bir kişiye aktarmak için kullanabileceğiniz çok başarılı bir yazılımdır ve Nerelere tıkladığınız dahil olmak üzere her yaptığınız hareketi kayıt altına alarak aktarabilir.

Problem yaşadığınız bazı nokatalarda eğer resim alınmama gibi bir durum söz konusuysa bu noktalara add comment butonu ile kucuk notlar eklemeniz mumkundur.
Not: Bazı programlar (tam ekran oyun) gibi , resimleri çekilemiyebilir.
Bu uygulamanın nerelerde kullanılabileceği ise ;

Ister bu uygulama ile bir probleminizi Microsofta aktarabilir isterseniz kendi bilgisayarcınıza probleminizi çok rahat bir biçimde anlatma imkanı bulabilirsiniz.Yada,

Bir arkdaşınıza adım adım bir işlem yapmasını anlatmanız gerekiyor. Genel olarak bilgisayarcıların yaşadığı en büyük problem olarak göze çarpan , en sıkıcı , en çıldırtan problem olarakta adlandırabilceğimiz bu olayda tek yapmanız gereken bu kaydı oluşturup arkadaşınıza göndermek olacaktır.

Nasıl Kullanılır ?

Başlat butonuna geldiğimizde aratma kutucuğuna psr.exe yazıp entera batığımızda karşımıza uygulama çıkacaktır.



Açıldığındada görebilceğiniz gibi çok kolay ve küçük bir uygulama olmasına rağmen işlevsellik bakımından çok başarılı bir uygulama olarak dikkat çekmektedir.



Start butonuna bastığımızda , eğer bilgisayarda yönetici (administrator) yetkilerine sahip değilseniz, size aşağıdaki uyarıyı çıkaracaktır ve uygulamayı yönetici olarak çalıştırmanızı söyliyecektir



Bununla karşılaştığınızda tek yapmanız gereken pencerenin sağ tarafında bulunan kalkana basarak yönetici hesabı ile çalıştırmaktır.

Yönetici hesabı ile çalıştırdım ve start record butonuna basarak ufak bir işlem yaptım ve stop record dedim.

Nereye kaydediceğimizi soruyor



Ben masaüstüne kaydettim ve kaydettikten sonra zip dosyası içerisindeki kaydımızı dışarıya çıkarmamız gerekiyor. Bunun için masaüstüne kaydettiğim zip dosyama sağ düğme ile tıklıyarak extract here seçeneğine basıyorum.



Ve karşımıza Problem_Tarih_Saat adı altında bir MHTML dosyası geliyor.Benimkinin ismi (Problem_20100726_1450)

MHTML sayfasını açtığımızda adım adım neler yaptığımız karşımıza geliyor.
Ben Snipping Tool u kullanarak PSR uygulamasının resmini kesme işlemini gerçekleştirdim ve sonuç olarak bize yaptığımız bütün adımların resimleri, Resimlerin üzerinde neler yaptığımız, ve en altta ise hepsinin dokumu bulunmakta.





Ve su anda istediginiz arkadasiniza,bilgisayarciniza,babanıza probleminizi veya çözümü yazili olarak gönderebilirsiniz.

Teşekkürler,
Serhat TAŞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder